Social Icons

Sabtu

Tag Dari Cikgu Azza

Tag cikgu Azza kepada saya,
Ada soalan ada jawapan,
Saya cuba menjawab takat terdaya,
Terima kasih atas tag yang diberikan.

1. Makanan Kegemaran saya

Saya suka makan apa saja,
Tak kira pedas atau bersantan,
Macam-macam kegemaran makanan saya,
Asalkan halal semua saya makan.

2. Perkara yang senang untuk dilakukan

Banyak perkara dalam kehidupan,
Setiap perkara banyak maknanya,
Perkara yang saya suka lakukan,
Bersukan dan memancing kegemaran saya.

3. Perkara yang dilakukan ketika sedih

Buat sesuatu dengan akal fikiran,
Barulah berjaya dalam sesuatu keputusan,
Kalau sedih saya suka bersendirian,
Dan kadang-kadang suka juga berjalan-jalan.

4. Perkara yang dilakukan diwaktu gembira

Suka duka tak lari dalam kehidupan
Diwaktu gembira tentulah jadi ingatan,
Tentulah berbual-bual bersama rakan-rakan,
Dan kadang-kadang tersenyum sendirian.

2 ulasan:

azza_irah berkata...

slama along..
mekaseh sgt2..
nampak payah pd mula nya along nak jwb..tapi akhirnya..buat sy tersenyum..rasa terharu bila sume nya dijawab dlm bentuk pantun. tak ramai anak muda skrg yg minat dan pandai mengarang pantun mengikut rima yang betul..
tahniah utk anda..

Ainsya berkata...

Menariknya..
jawab tag dlm pantun..
sungguh berseni :)

Related Posts with Thumbnails